Khamis, Jun 22, 2017

Crush dan Cinta, bagaimana menguruskannya?

Dah lama tak jenguk blog. Disebabkan aku baru sahaja bermula semester baru, jadi banyak nak kena urus, terutamanya wang. Bajet selalu tak mencukupi, tapi aku cuba untuk menguruskannya. Okeh, berbalik kepada tajuk hari ini, crush dan cinta. Siapa yang tak pernah merasai cinta kan?

Cinta ini satu benda yang sukar diungkapkan dengan kata-kata, maklumlah hanya orang yang pernah merasainya sahaja boleh describe rasa cinta tu macam mana. Orang yang tak ada perasaan macam aku ni bukannya tak merasai cinta tu langsung, rasa tu memang ada, cuma aku pandai urus supaya tak lah nanti dianggap perempuan murah, belum halal sebelum tibanya waktu. Tak kanlah kita sanggup digelar murah kan? Siapa ja yang suka?

Crush ni apa pulak? Aku dulu tak faham bila kawan-kawan selalu sebut pasal crush. Ye lah, aku dulu memang tak pernah fikir pasal crush. Sebab aku dulu dilema dan fobia dengan lelaki atas salah satu kejadian yang tidak mungkin akan aku lupa (tak akan cerita biarlah rahsia.). Jadi mesti korang tertanya-tanya kan macam mana aku urus rasa cinta tu kalau aku crush yang aku suka kan? Bohong sangat kalau tak ada crush kan? Cuma bezanya aku suka tengok orang yang baik, tak pernah tinggal solat dhuha (masa kat sekolah dulu), hormat perempuan (masa ni aku sorang je dalam kelas makan coklat, lelaki tu tunggu sampai aku habis makan dan kawan perempuan masuk kelas baru dia masuk), dan macam-macam lagi. 

Aku senang je kalau nak urus benda ni, aku tak fikir sangat pasal benda yang kurang memberi manfaat pada diri aku. Aku hanya fikir pasal pelajaran, sebab nak berjaya kena beri tumpuan pada pelajaran, lepas tu aku selalu mesej dengan kakak aku minta pendapat dia sebab semua orang tak sama kes dia. Haha, Yang paling penting jangan lupa doa pada Allah supaya hadirkan rasa cinta tu tiba pada masanya. Barulah hati kita tenang :). 

Okeh, itu cara aku. Kalau korang macam mana? Boleh kongsikan? Sekian terima kasih.